5.- L\'estatura mínima serà de 1,70m pels homes i de 1,60m per les dones
TEMARI
1.- Ciències Jurídiques
2.- Matèries Socio-Culturals
3.- Matèries Tècnico-Científiques
4.- Tests Psicotècnics
5.- Llengüa Extranjera
6.- Ortografia
METODOLOGÍA Y TEMARI DEL CURS:
L\'oposició es prepara amb l\'alumne mitjançant classes personalitzades que se realitzen a conveniència de l\'alumne en quant a freqüència i duració, essent el més habitual establir una hora per setmana. El sistema d\'estudi s\'adapta totalment al perfil del alumne. Es realitza una entrevista personal el primer dia de classe en la que un pedagog titulat estableix un perfil de l\'alumne per tal d\'encarar l\'estudi de l\'oposició de la forma més eficaç i senzilla. El sistema va variant depenent de la proximitat de la convocatoria (de forma que garantim que el nuestre alumne arribi en les millors condicions per guanyar la plaça a la que opta).
La realització d\'examens periòdics en el propi centre van preparant a l\'alumne per l\'examen de forma que coneixi perfectament (mitjançant la pràctica), com serà l\'examen al que s\'enfrontarà. D\'aquesta manera, tant l\'alumne com Progresa Rapid anem coneixent el desenvolupament de l\'estudi i podem centrar-nos en aquelles àrees que no han estat ben assimilades.
Els temaris del curso es preparen d\'acord amb els requisits marcats en cada convocatòria d\'oposició i són constantement actualitzats segons els canvis que es produeixen a les convocatòries. Ademés dels temaris, l\'alumne anirá rebent, a mida que avança el curs, altres materials adicionals (com a complement formatiu), per profunditzar i aclarar els diferents conceptes del temari.
Cada alumne de Progresa Rapid disposarà dels sigüents serveis:
- Tutor personal i especialitzat en la preparació de l\'oposició
- Professor de català (titulat en filol.logia catalana), per preparar els examens de catalá de les oposicions catalanes
- Seguiment personalitzat de la preparació
- Preparació a mida de cada alumne (el tutor y l\'alumne, mitjançant xerrades), determinaran la millor manera d\'enfocar l\'estudi de l\'oposició (depenent de la capacitat de l\'alumne, temps disponible, preparació previa de l\'alumne ,etc).
- Objectius personalitzats per cada alumne
- Temaris actualitzats
- Examens periódics per evaluar el desenvolupament de l\'alumne
- Material complementari
- Tutories y resposta de dubtes en soport on line (per aquells alumnes que no puguin acudir al centre en alguna circunstancia)
- Formació mitjançant soports multimèdia (videos, dvds, fotografies, internet), segons necesitats de cada preparació d\'oposició.
\" Número d\'alumnes per classe: 1
\" Número d\'alumnes del curs: 10
MALALTIES GENERALS
1. Malalties, defectes físics o anomalies hereditàries, constitucionals o adquirides que necessitin|precisin algun tipus de tractament específic i/o de llarga durada, o suposin risc o rebuig per a les relacions socials o la convivència dins del Cos.
2. Afeccions sistematitzades del teixit conjuntiu.
3. Tumors malignes de qualsevol localització i forma clínica i els benignes que per la seva mida o localització, originin trastorns funcionals o afectin l\'estètica de l\'individu.
4. Malalties de la sang i òrgans hematopoètics, de certa importància funcional o pronóstica.
5. Trastorns de la coagulació.
6. Malalties immunitàries i al·lèrgiques de certa importància funcional o pronóstica.
7. Quist hidatídic.
8. Malalties carenciales que hagin produït alteracions morfològiques i funcionals.
9. Intoxicacions agudes o cròniques, amb trastorns anatòmics o funcionals importants.
C) MALALTIES ENDOCRINOMETABÓLICAS
1. Malalties endocrinometabólicas, que produeixin alteracions morfològiques o funcionals.
2. Hipercolesterinemia superior a 220 mgr per 100.
3. Hipertriglicerinemia superior a 200 mgr per 100.
4. Hiperglucèmies superiors a 110 mgr per 100.
D) MALALTIES DE LA PELL I TEIXIT CEL·LULAR SUBCUTANI
1. Malalties de la pell o del cuir cabellut, de tendència crònica o recidivante, rebels al tractament.
2. Deformitats o cicatrius que afectin la mobilitat o l\'estètica de l\'individu o impedeixin l\'ús de l\'equip reglamentari.
3. Ulceres inveteradas amb tendència recidivante.
E) MALALTIES I TRASTORNS NEUROLÒGICS I PSIQUIÀTRICS
1. Malalties orgàniques del sistema nerviós central o perifèric o dels meninges que originin trastorns motors o sensitius.
2. Anomalies congènites o seqüeles traumàtiques del crani o del raquis que produeixin alteracions o trastorns funcionals.
3. Moviments involuntaris anormals en totes les seves formes.
4. Crisi comiciales o d\'afinitat comicial (com els anomenats equivalents epilèptics i d\'altres) amb troballes electroencefalográficos significatives.
5. Psicosi de base somàtica coneguda i psicosis reactives.
6. Les anomenades psicosis endògenes d\'evolució crònica o recidivante.
7. Psiconeurosi de simptomatologia evident, accentuada i evolució crònica.
8. Reaccions psíquiques patològiques o desadaptatives per al servei i trastorns de la personalitat.
9. Demències, trastorns cognitius i altres síndromes psicoorgàniques.
10. Coeficient intel·lectual inferior a 90.
11. Trastorns psicomotores de fons neuropático o constitucional que s\'originin o puguin accentuar-se emocionalment amb el servei.
12. Paràlisis facials residuals que per la seva intensitat produeixin asimetries manifestes a la cara.
13. Evidència de consum de substàncies psicótropas o drogues.
14. Consum habitual excessiu d\'alcohol considerat trastorn per abús d\'aquesta substància.
F) MALALTIES DE L\'APARELL DIGESTIU
1. Afeccions congènites o adquirides dels òrgans de la cavitat bucal i faringe de certa importància pronóstica que originin trastorns de la masticació o de la deglució.
2. Sialorrea i fístules salivals.
3. Afeccions de l\'esòfag, amb trastorns funcionals importants.
4. Afeccions de l\'estómac, intestí prim o gruix i peritoneu, en evolució, de certa importància funcional o pronóstica.
5. Ulcera pèptica gastroduodenal.
6. Seqüeles postquirúrgiques que produeixin trastorns funcionals que impossibilitin per al servei.
7. Afeccions del recte i anus, congènites o adquirides, que produeixin trastorns funcionals.
8. Hemorroides i prolapses hemorroïdals. La seva existència no constitueix impediment per realitzar els exercicis restants de la convocatòria, però serà causa d\'exclusió sempre que no es corregeixin quirúrgicament abans, en tot cas, en cas d\'efectuar la seva presentació en el corresponent centre docent militar de formació.
9. Malalties del fetge, vies biliars i pàncrees, agudes o cròniques.
10. Alteracions de la paret abdominal que dificultin les activitats físiques que s\'exigeixen en el servei.
11. Hèrnies abdominals o inguinals.
12. Fístules perineales i sacrocoxígeas.
G) MALALTIES DE L\'APARELL RESPIRATORI
1. Desviacions del septe nasal o hipertròfia de cornets que dificultin la respiració nasal. Afeccions del nas, fosses nasals, nasofaringe i sins paranasals la importància pronóstica o funcional dels quals sigui incompatible amb el servei.
2. Afeccions evolutives o seqüeles de processos aguts o crònics de la tràquea, bronquis, pulmons, pleura, mediastí i caixa toràcica, que produeixin alteracions respiratòries.
3. Asma bronquial.
H) MALALTIES DE L\'APARELL CIRCULATORI
1. Afeccions orgàniques o funcionals de cor, pericardi o grans vasos, congènites o adquirides que produeixin alteracions funcionals.
2. Bradicàrdies inferiors a 45 sístoles per minut i siguin expressió d\'un electrocardiograma patològic. Taquicàrdia permanent superior a 120 pulsacions per minut, estant l\'examinat en decúbit supí i en condicions de repòs absolut durant deu minuts.
3. Cardiopaties residuals.
4. Situacions de preexcitació i tots els trastorns del ritme o de la conducció cardíaca, excepte l\'arítmia sinusal, els extrasístoles supraventriculars o ventriculars aïllats, el blocatge aurículoventricular de primer grau, el blocatge complet de la branca dreta i els hemibloqueos de branca esquerra (anterior i posterior).
5. Trastorns de la conducció cardíaca incompatibles amb el servei.
6. Hipertensió arterial, amb tensions superiors a 140 mm Hg de sistòlica i/o a 90 mm Hg de diastòlica, determinades en estat de repòs i després de comprovació repetida.
7. Aneurismes de grans vasos i fístules arteriovenenoses.
8. Arteriopatías perifèriques que produeixin trastorns funcionals.
9. Varices o dilatacions venoses de qualsevol tipus que es marquin clarament en bipedestación.
10. Flebitis agudes i cròniques.
11. Seqüeles postflebíticas i limfangièctasis amb edema crònic i/o trastorns tròfics.
I) MALALTIES DE L\'APARELL LOCOMOTOR
1. Malalties, lesions o anomalies dels ossos, articulacions i músculs, incompatibles amb el servei.
2. Afeccions traumàtiques dels ossos, articulacions i músculs, en via d\'evolució amb trastorns funcionals importants.
3. Cifosi, lordosis i escoliosis, que encara que no siguin gaire evidents produeixin una asimetria estètica, de la bipedestación.
4. Asimetria de la cintura escapular.
5. Pseudoartrosi dels ossos del braç, avantbraç, cuixa i cama, pseudoartrosi de l\'escafoide carpià
6. Atròfies totals o parcials de la musculatura dels membres.
7. Lesions articulars o seqüeles de les mateixes que originin limitació evident dels moviments de flexió, extensió, supinación o pronació.
8. Pèrdua anatòmica o atròfia permanent, congènita o adquirida de membre superior.
9. Pèrdua anatòmica de qualsevol dit o part del mateix, a la mà dominant.
10. Pèrdua anatòmica de qualsevol dit o parteix del mateix, a la mà no dominant, excepte la pèrdua d\'un falange als tres últims dits, sempre que la capacitat funcional d\'aquests sigui normal i compatible amb el servei.
11. Alteracions anatòmiques o funcionals que ocasionin disminució evident del poder d\'aprehensió d\'una mà.
12. Pèrdua anatòmica o atròfia permanent, congènita o adquirida de membre inferior, que produeixi trastorns de la deambulació.
13. Escurçament d\'un membre inferior, que produeixi asimetria de les articulacions coxo-femorals en bipedestación.
14. Desviacions de les articulacions del maluc o genoll, en qualsevol de les seves formes (coxavara, geno-valgum, genu-varum o recurvátum).
15. Peu equí, cavo, var o tal·lus marcats.
16. Peu aplanat, amb marcat descens de la volta plantar.
17. Absència o pèrdua de l\'últim falange del primer dit d\'un peu.
18. Absència o pèrdua de l\'últim falange de dos dits d\'un peu.
19. Absència o pèrdua d\'un dels quatre últims dits d\'un peu.
J) MALALTIES DE L\'APARELL DE LA VISIÓ
1. Afeccions congènites o adquirides de qualsevol etiologia, que afectin qualsevol de les estructures oculars, i la importància funcional o pronóstica de les quals sigui incompatible amb el servei.
2. Pèrdua o atròfia d\'un globus ocular. Cossos estranys intraorbitarios.
3. Despreniment de la retina, uni o bilateral, fins i tot tractat amb bon resultat.
4. Glaucoma i alteracions de la tensió ocular, uni o bilaterals, en totes les seves formes.
5. Exoftalmos, si interfereix el tancament correcte de les parpelles.
6. Ptosi palpebral, uni o bilateral, manifesta.
7. Dacriocistitis i epífores cròniques, uni o bilaterals.
8. Coloboma congènit de parpelles. Cicatrius i adherències palpebroconjuntivales que dificultin la visió o produeixin deformitat marcada. Ectropion i entropion. Triquiasi i distriquiasis.
9. Blefaritis crònica amb engruiximent de la vora lliure de la parpella i pèrdua de pestanyes.
10. Conjuntivitis crònica. Tracoma. Xeroftalmia. Pterigion uni o bilateral de desenvolupament marcat.
11. Estafilomes d\'escleròtica. Escleritis i epiescleritis.
12. Queratitis. Leucomes corneals centrals o perifèriques, si produeixen alteracions de la visió. Estafilomes i distròfies corneals.
13. Uveitis. Alteracions del cos uveal, que ocasionin trastorns funcionals.
14. Luxacions, subluxacions i ectòpies del cristal·lí. Cataractes i opacidades. Afàquia. Pseudoafàquia.
15. Hemorràgies del vitri. Hematoma traumàtic del vitri. Organització fibrosa del vitri.
16. Retinopaties i alteracions degeneratives del fons d\'ull. Hemeralopia. Degeneracions tapetorretinianas, pigmentades i no pigmentades i afeccions relacionades amb elles. Despreniment de retina.
17. Neuritis òptica. Edema papil·lar. Atròfia òptica.
18. Heterotropia superior a 5 graus. Diplopia. Nistagmus.
19. Fòries. Endoforia superior a 10 diòptries prismàtiques. Exofòria superior a 5 diòptries prismàtiques. Hiperfòria superior a 1 diòptria prismàtica.
20. Hemianòpsies i escotomes simètrics i extensos per lesions de vies o centres òptics.
21. Reducció del camp visual superior a 15 graus.
22. Ceguesa absoluta al vermell o verd, determinada per les taules|posts d\'Ishiara.
23. Miopías o hipermetropies en grau equivalent a 2,5 diòptries o astigmatisme en grau equivalent a 2 diòptries, a qualsevol ull.
En els defectes combinats, la presència en alguns dels components, d\'un dels defectes de refracció assenyalats.
K) MALALTIES DELS APARELLS AUDITIU I DE LA FONACIÓ
1. Malformacions o falta parcial del pavelló auditiu, que produeixi disminució de la capacitat auditiva o alteracions estètiques manifestes.
2. Malalties evolutives dels aparells auditiu i fonador, de certa importància funcional o pronóstica.
3. Sordesa completa d\'ambdues oïdes o incompleta permanent que produeixi una disminució de l\'agudesa auditiva per sobre dels 20 decibels, en l\'oïda millor, a la zona tonal mitjana|mitja (zona de la paraula parlada).
4. Afàsies.
5. Recidives postoperatòries i supuracions cròniques de l\'aparell auditiu, que s\'acompanyin d\'osteitis o colesteatoma.
6. Otitis mitjana, recidivante o crònica.
7. Anomalies de la motilitat laberíngea que provoquin trastorns respiratoris o fonatoris permanents, incompatibles amb el servei.
8. Estapediectomizados amb afecció coclear.
9. Complicacions otógenas endocraneales.
10. Manifestacions vertiginoses de qualsevol etiologia.
11. Disfonies cròniques, sempre que dificulti la comprensió de la paraula.
12. Disàrtries o tartamudesa manifestes. Veu atiplada.
L) GESTACIÓ
M) MALALTIES DE L\'APARELL GENITAL FEMENÍ
1. Disgenèsies, hipogenesias i agenèsies gonadales i genitals. Hermafroditismes verdaders. Pseudohermafroditisme.
2. Prolapses genitals.
3. Infeccions genitals cròniques.
4. Leucoplasias i altres lesions precanceroses a qualsevol nivell.
5. Endometriosi.
6. Hipertròfia gegant de mama. Fístules mamàries. Galactorrea
N) MALALTIES DE L\'APARELL GENITAL MASCULÍ
1. Disgenèsies, hipogenesias i agenèsies gonadales i genitals. Hermafroditismes verdaders. Pseudohermafroditisme.
2. Síndrome del testicle feminizante.
3. Criptorquídia.
4. Hidrocele o varicocele. La seva existència no constitueix impediment per realitzar els exercicis restants de la convocatòria, però seran causa d\'exclusió, sempre que no siguin corregits quirúrgicament, abans d\'efectuar la seva presentació en el corresponent centre docent militar de formació.
5. Epispadías penopubiano, hipospadías perineal, fístules uretrals amb important pèrdua de substància i falta total del penis.
6. Estretors uretrals irreductibles per sota del número 12 de l\'escala de Charriere.
Ñ) MALALTIES DE L\'APARELL URINARI
1. Afeccions cròniques, congènites o adquirides, uni o bilaterals, del ronyó, pelvis renal, urèter o bufeta, la importància funcional o pronóstica de la qual siguin incompatibles amb el servei.
2. Falta congènita o adquirida d\'un ronyó.
3. Litiasi renal, ureteral o vesical, amb alteracions funcionals o orgàniques.
4. Incontinència, retenció permanent d\'orina o enuresi nocturna.
5. Infeccions o supuracions de bufeta, pròstata, uretra i òrgans genitals en general, en evolució, la importància pronóstica o funcional de la qual, sigui incompatible amb el servei.
Fecha de inicio: matrícula abierta
Fecha fin: matrícula abierta
Duración: a consultar (link a contacto)
Horario: obert de dilluns a divendres de 9hs a 14hs i de 16hs a 20hs i dissabtes de 9hs a 14hs
Fecha tope de inscripción: a consultar
< Ver programa reducido